V časti, ktorej nemožno odoprieť veľkú dávku originality s kombináciou čierneho humoru, ocitneme sa spolu s oboma agentmi vo floridskom mestečku Gibsonton, kde sa snažia odhaliť podivného vraha bývalých cirkusových umelcov.
Postavičky, ktoré Mulder a Scullyová stretávajú v kolónii eskamotérov nemôžeme ani zďaleka označiť za podvodníkov. Tento názor iba vystihuje skutočnosť, že umenie kúzliť a okúzliť- a medzi tými najlepšími to umenie naozaj je – má stále ešte nálepku šarlatánstva, podvodu alebo falošnej hry. pritom súčasný kúzelník, alebo presnejšie povedané iluzionista, dáva už od samého začiatku svojim divákom najavo, že ich zmysly iba klame a svojimi trikmi predstiera, že vlastní schopnosti, o ktorých sa iným ani len nesníva. Podobným dojmom pôsobia aj ľudia z cirkusu, medzi ktorými sa tentoraz agenti pohybujú – zdá sa, že viac ako na image divotvorcov im záleží na povesti umelcov a majstrov svojho remesla.
Keďže sa i teraz sústredíme na veci pranormálne a nie abnormálne, zanecháme úvahy na adresu galérie bizarných postáv, pre ktoré nájdete pomenovanie v každom lepšom lekárskom slovníku. Sústredíme sa na motív, ktorý sa viackrát opakuje od momentu, ked Mulder a Scullyová objavia v dielni Hepcata Helma kolorovaný nákres „morskej panny z Fidji“. jej história siaha ešte do čias, ked ju v polovici minulého storočia vystavoval cirkusový gigant Phineas T. Barnum pri svojich vystúpeniach.
Ešte staršia je však samotná viera v morské panny, ktoré boli podľa legiend napoly ženami nevídanej krásy a napoly rybami, keďže mali spodnú časť tela od pása nadol sformovanú ako šupinatý chvost ryby. Námorníkom však tento významný nedostatok zrejme neprekážal, keďže po stáročia ich túžobne hľadali z pozorovacích košov svojich plachetníc. tento fakt vysvetľuje jeden z bádateľov paranormálnych javov slovami. „Keďže strávili na lodi mnoho mesiacov bez ženskej spoločnosti, boli ochotní uspokojiť sa aj s polovičným potešením.“
Múmie falošných morských panien, alebo /kto chce/ falošné múmie morských panien /zamyslime sa, ide totiž o podstatný rozdiel/ boli ešte v nedávnej minulosti neodmysliteľnou a vyhľadávanou atrakciou cirkusových vystúpení, jarmočných búd a kabinetov kuriozít. Tu obvykle predvádzali ďalšie vysušené a v liehu naložené bizarnosti, tvorov v prírode nevídaných, ktorým k atraktívnosti pridala invencia falzifikátora. Tieto výtvory boli zrejme o to žiadanejšie, o čo sa vymykali akejkoľvek predstave o kráse. Morské panny sa obyčajne zhotovovali prišitím oholenej hornej časti tela opice k rybaciemu chvostu tak, ako to bolo aj v prípade „morskej krásavice z Fidji“, ktorá zaujala nielen Barnumove obecenstvo na prelome minulého a nášho storočia, ale vďaka úsiliu scenáristu i oboch agentov FBI.
Nápad vytvoriť jeden diel v prostredí cirkusových atrakcií možno hodnotiť vcelku pozitívne, keďže vhodne odľahčil dramatickú pochmúrnosť predchádzajúcich častí.