…Traja muži boli vo vnútri vraku, keď náhle spŕška guliek prenikla stenou vrtuľníka. Mabry a Wilkinson nútene tancovali v ostrej salve. Kúsky kovu, plastu, papieru a tkanín lietali okolo nich ako v chumelici. Potom to prestalo. Wilkinson si nespomínal na nič, vedel iba to, že je ešte nažive.
East End, Londýn, 1. august 1888, 23 hod. 40 min… Mary Ann Nicholsonová, ktorá pod menom „Krásna Polly“ patrila medzi dobre známe postavy alkoholických chrámov a zadymených ópiových brlohov v oblasti Whitechapel, si v sychravej noci zimnične upravila ošumelé šaty. Tie už ako morovým znamením poznačila
Zrejme z tohto dôvodu na albume Vespertine hosťuje aj experimentálne duo Matmos, ktoré sa u publika zapísalo predovšetkým remixom staršej pesničky Alarm Call . na Vespertine. Ich rukopis nájdeme napríklad v zvuku zošliapávaného snehu ako rytmický sprievod v skladbe „Aurora“ alebo
Zvýšený záujem filmových tvorcov o tento kúsok osudom ťažko skúšanej zeme je prezentovaný najmä detailnou anatómiou občianskej vojny so svojou desivou skutočnosťou. Krvou rozvášnená soldateska vylamujúca dvere a odvádzajúca ich obyvateľov do neznáma, ľudia držiaci sa za ruky utekajúc
Album „Homogenic“ bol pre Bjork novým míľnikom jej umeleckej kariéry: „Keď som nahrala albumy Debut a Post, boli to najväčšie hity môjho života. Vedela som že to bude chcieť dva albumy a preto som ich nazvala Debut a Post . "Predtým“ a „Potom“. Toto je pre mňa niečo ako nový začiatok.
„Tí druhí“ sú názvom pozoruhodného mysteriózneho thrilleru a to hneď vo formáte, ktorý na filmovom plátne nevidíme až tak často. Príbeh budiaci celé spektrum hrôzy, pozvoľna sa zakrádajúca tieseň, či úľak a šok – to všetko sú suverénne atribúty filmu, ktorý po hollywoodských scenároch plných
„Nemôžete povedať, že Bjork niekoho kopíruje. Jej osobnosť je jedinečná. Vášnivosť, vyspelý postoj k životu, ale srdce dieťaťa a islandský spôsob bytia.“ Tieto slová, ktorých autorkou je Vigdis Finnbogadóttir, žena, ktorá šestnásť rokov zastávala funkciu prezidenta islandského štátu budú
Jej tvár sa usmieva z televíznej obrazovky ako z pradávnej severskej rozprávky, na pozadí bielej pleti detskej tváre orámovanej čiernymi vlasmi žmurkajú veľké hnedé oči. Ako neobvyklý kontrast ku krehkej postave roztomilej elfky je jej hrdelná angličtina s tvrdým nordickým prízvukom.
Media vita in morte sumus. „Uprostred života sme obklopení smrťou.“ Touto sentenciou môžeme začať krátke zamyslenie sa nad prvým dielom trilógie Alexandry Pavelkovej a Štefana Konkola „Miešanci“, ktorú možno zaradiť medzi ešte stále vzácne knihy zo žánru slovenskej fantasy. A je to naozaj tak.
"Alžbeta Báthoryová zavraždila hrozným spôsobom dcéru Štefana Szolthaya a dve dcéry Gabriela Szitkeya. Počul som aj to, že jej kočiš menom Peter, keď prichádzali z Ečedu, umučil na jej rozkaz dcéru vysokopostavenej osoby, ktorú pochovali pri ceste. Aj to vie, že keď sa vracali