East End, Londýn, 1. august 1888, 23 hod. 40 min… Mary Ann Nicholsonová, ktorá pod menom „Krásna Polly“ patrila medzi dobre známe postavy alkoholických chrámov a zadymených ópiových brlohov v oblasti Whitechapel, si v sychravej noci zimnične upravila ošumelé šaty. Tie už ako morovým znamením poznačila
Zrejme z tohto dôvodu na albume Vespertine hosťuje aj experimentálne duo Matmos, ktoré sa u publika zapísalo predovšetkým remixom staršej pesničky Alarm Call . na Vespertine. Ich rukopis nájdeme napríklad v zvuku zošliapávaného snehu ako rytmický sprievod v skladbe „Aurora“ alebo
Zvýšený záujem filmových tvorcov o tento kúsok osudom ťažko skúšanej zeme je prezentovaný najmä detailnou anatómiou občianskej vojny so svojou desivou skutočnosťou. Krvou rozvášnená soldateska vylamujúca dvere a odvádzajúca ich obyvateľov do neznáma, ľudia držiaci sa za ruky utekajúc
Album „Homogenic“ bol pre Bjork novým míľnikom jej umeleckej kariéry: „Keď som nahrala albumy Debut a Post, boli to najväčšie hity môjho života. Vedela som že to bude chcieť dva albumy a preto som ich nazvala Debut a Post . "Predtým“ a „Potom“. Toto je pre mňa niečo ako nový začiatok.
„Tí druhí“ sú názvom pozoruhodného mysteriózneho thrilleru a to hneď vo formáte, ktorý na filmovom plátne nevidíme až tak často. Príbeh budiaci celé spektrum hrôzy, pozvoľna sa zakrádajúca tieseň, či úľak a šok – to všetko sú suverénne atribúty filmu, ktorý po hollywoodských scenároch plných
„Nemôžete povedať, že Bjork niekoho kopíruje. Jej osobnosť je jedinečná. Vášnivosť, vyspelý postoj k životu, ale srdce dieťaťa a islandský spôsob bytia.“ Tieto slová, ktorých autorkou je Vigdis Finnbogadóttir, žena, ktorá šestnásť rokov zastávala funkciu prezidenta islandského štátu budú
Jej tvár sa usmieva z televíznej obrazovky ako z pradávnej severskej rozprávky, na pozadí bielej pleti detskej tváre orámovanej čiernymi vlasmi žmurkajú veľké hnedé oči. Ako neobvyklý kontrast ku krehkej postave roztomilej elfky je jej hrdelná angličtina s tvrdým nordickým prízvukom.
Media vita in morte sumus. „Uprostred života sme obklopení smrťou.“ Touto sentenciou môžeme začať krátke zamyslenie sa nad prvým dielom trilógie Alexandry Pavelkovej a Štefana Konkola „Miešanci“, ktorú možno zaradiť medzi ešte stále vzácne knihy zo žánru slovenskej fantasy. A je to naozaj tak.
"Alžbeta Báthoryová zavraždila hrozným spôsobom dcéru Štefana Szolthaya a dve dcéry Gabriela Szitkeya. Počul som aj to, že jej kočiš menom Peter, keď prichádzali z Ečedu, umučil na jej rozkaz dcéru vysokopostavenej osoby, ktorú pochovali pri ceste. Aj to vie, že keď sa vracali
Sicut arena regionis, sunt sidera multa polorum. „Koľko je piesku v púšti, toľko hviezd na nebi býva“, hovorili starí Rimania a táto veta vyjadrujúca spojitosť medzi pieskom a hviezdami, zdanlivým nekonečnom pustatiny a nočnou oblohou nad ňou, mi pripadá obzvlášť vhodnou pre začiatok úvahy nad